Συνέντευξη με τον Στέλιο Ερωτοκρίτου και τον Ηρακλή Ποζαπαλίδη

-->
«Οι εργαζόμενοι στις ταχυμεταφορές είναι ένα καζάνι που βράζει» 21.05.08
Συνέντευξη με τον Στέλιο Ερωτοκρίτου και τον Ηρακλή Ποζαπαλίδη,
εργαζόμενους και συνδικαλιστές στο χώρο των ταχυμεταφορών

Ποια κατάσταση επικρατεί στις ταχυμεταφορές;

Στέλιος: Η δουλειά καταρχήν είναι επικίνδυνη και πολλές φορές γίνεται κάτω από αντίξοες συνθήκες: κρύο, βροχή, καύσωνα. Από κει και πέρα η ένταση και το άγχος είναι το ίδιο είτε δουλεύεις έξω σαν κούριερ είτε μέσα μπροστά στον υπολογιστή είτε στο αυτοκίνητο. Οι συνάδελφοι για παράδειγμα στα κέντρα διαλογής (HUB) δουλεύουν μέσα σε λαμαρίνες χωρίς ανυψωτικά μηχανήματα κτλ.

Επιπλέον τώρα τελευταία οι εργοδότες χρησιμοποιούν ενοικιαζόμενους εργαζόμενους για να μην κάνουν προσλήψεις και να κρατάνε χαμηλά τα μεροκάματα. Δεν φτάνει δηλαδή που σε πολλές περιπτώσεις έτσι κι αλλιώς δεν εφαρμόζουν την κλαδική σύμβαση και δεν πληρώνουν υπερωρίες, έρχονται τώρα και χρησιμοποιούν τους «ενοικιαζόμενους» και σαν απεργοσπαστικό μηχανισμό. Εν όψει μάλιστα 2013 και της περίφημης απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς, προσπαθούν να μειώσουν κι άλλο το κόστος εργασίας για να γίνουν λέει πιο ανταγωνιστικοί! Να σημειωθεί ότι αυτό δεν θα είναι καλό ούτε για τον απλό κόσμο που χρησιμοποιεί ταχυδρομείο γιατί αναμένεται αύξηση των τιμολογίων. Αυτά είναι τα «καλά» της ελεύθερης αγοράς.
Ηρακλής: Τα προβλήματα είναι αυτά που περιέγραψε και ο Στέλιος. Μπροστά σε αυτή την επίθεση των αφεντικών, οι εργαζόμενοι αρχίσαμε να συζητάμε εδώ και καιρό προσπαθώντας να δούμε πως μπορούμε να απαντήσουμε. Έτσι άρχισαν από τα κάτω μια σειρά προσπάθειες όπως η Πρωτοβουλία οδηγών δικύκλου το 2003, λίγο αργότερα, το 2004, οι caballeros και όλα αυτά κατέληξαν στη δημιουργία του ΣΒΕΟΔ το 2006 που έδωσε την ευκαιρία να ξεπηδήσουν μια σειρά επιτροπών αγώνα σε χώρους δουλειάς που άρχισαν να πιέζουν για λύση των προβλημάτων που αναφέρθηκαν.

Το υπό ίδρυση κλαδικό σωματείο στις ταχυμεταφορές γιατί δημιουργήθηκε και ποιους ακριβώς καλύπτει συνδικαλιστικά;
Στέλιος: Στις εταιρίες κούριερ δεν δουλεύουμε μόνο οι οδηγοί δικύκλου. Δουλεύουν εργαζόμενοι με μια σειρά ειδικότητες, από το τηλεφωνικό κέντρο και την διακίνηση έως την συσκευασία και τους οδηγούς αυτοκινήτου. Οι συνάδελφοι που δουλεύουν «μέσα» είναι ακάλυπτοι συνδικαλιστικά με ότι αυτό σημαίνει. Έτσι μπήκε η πίεση για να κινηθούμε για τη δημιουργία ενός κλαδικού καθώς η κατάσταση δεν πάει άλλο. Η εικόνα που υπάρχει από μια σειρά χώρων είναι ότι οι εργαζόμενοι στις ταχυμεταφορές είναι ένα καζάνι που βράζει.

Ηρακλής: Το κλαδικό σωματείο δημιουργήθηκε για να καλύψει ανάγκες τόσο των εσωτερικών όσο και των εξωτερικών. Π.χ. οι συνάδελφοι που δουλεύουν εσωτερικοί δηλώνονται συνήθως σαν υπάλληλοι γραφείου χωρίς αυτό να λέει τίποτα. Εμείς θα παλέψουμε για αναγνώριση ειδικοτήτων χειριστή-ας Η/Υ, διακίνηση συσκευασία, οδηγοί αυτοκινήτου, οδηγοί δικύκλου (κούριερ). Θα παλέψουμε για υπογραφή κλαδικής σύμβασης στις εταιρίες ταχυμεταφορών, για βαρέα και ανθυγιεινά σε κούριερ και οδηγούς αυτοκινήτου (γιατί στους τελευταίους δεν δίνονται πάντα αν και προβλέπονται).

Από αυτή την άποψη ο αγώνας με τον ΣΒΕΟΔ -το ομοιεπαγγελματικό σωματείο στα δίκυκλα- είναι κοινός. Για κατάκτηση των ΒΑΕ και στους ντελίβερι και γενικά στους εξωτερικούς υπαλλήλους.
Πέρα όμως από τα οικονομικά αιτήματα θέλουμε και νομοθετική παρέμβαση για τα Francise, ώστε να μην χάνονται δικαιώματα όταν αλλάζει ο εργοδότης. Τέλος πρέπει να δοθεί απάντηση στην προσπάθεια των εργοδοτών, οι εταιρίες κούριερ να περάσουν σαν εταιρίες κοινής ωφέλειας!

Εκτός από μέλη του σωματείου, είστε και μέλη της Ενωτικής Κίνησης εργαζομένων στις ταχυμεταφορές. Τι ακριβώς είναι αυτή η κίνηση;


Στέλιος: Η ΕΚΕ είναι μια συνδικαλιστική παράταξη που δημιουργήθηκε από συναδέλφους-ισσες που πρωτοστάτησαν όλο το προηγούμενο διάστημα στους χώρους τους στην οργάνωση των αγώνων.
Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην κοινή δράση και στη ριζοσπαστική πολιτική από τα κάτω, θεωρώντας ότι οι ιδέες της άμεσης δημοκρατίας δεν είναι για λίγους και καλούς αλλά για τους πολλούς. Οργανώσαμε μια σειρά επιτυχημένων παρεμβάσεων τους τελευταίους έξι μήνες, με κορυφαία την απεργία της 19 Μάρτη της ΓΣΣΕ για το ασφαλιστικό όπου για πρώτη φορά συγκροτήθηκε μπλοκ εργαζομένων στις ταχυμεταφορές από εταιρίες όπως η ACS, η SPEEDEX, η Γενική και με συμμετοχή των συμβασιούχων των ΕΛΤΑ.

Ηρακλής: Η ΕΚΕ δημιουργήθηκε μέσα από τις ζυμώσεις και τις κινητοποιήσεις της περιόδου. Δίνουμε έμφαση στην κοινή δράση και στην οργάνωση αγώνων από τα κάτω, στο συντονισμό πρωτοβάθμιων σωματείων, σε αντιπαράθεση με τις πρακτικές της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας.

Θεωρούμε ότι ο αγώνας των εργαζομένων πρέπει να περνάει στα χέρια των ίδιων. Επιπλέον χρειαζόμαστε απέναντι στη συνολική επίθεση που δεχόμαστε, συνολική απάντηση και αντίσταση, αλληλεγγύη με άλλους εργασικαούς χώρους που πλήτονται από το νεοφιλελευθερισμό.

Οργανώσαμε την απεργία στις 19/3, πήραμε γενική συνέλευση στο σωματείο της SPEEDEX με ποσοστό 90% με πρόταση για απεργίες, σαν απάντηση στην επιθετικότητα της εταιρίας να αρνείται να δώσει πραγματικές αυξήσεις.
Τέλος θα παλέψουμε από τη μεριά μας για ένα ισχυρό κλαδικό σωματείο, βρισκόμενοι κάθε μέρα στο δρόμο και στις πόρτες των εταιριών ώστε τοι επόμενο διάστημα να πετύχουμε πραγματικές νίκες.

Δημοφιλεις αναρτησεις