ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ "ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑΣ" !!!

-->
Η τρέχουσα χρηματοοικονομική κρίση είναι γεγονός, της οποίας τα αποτελέσματα αναμένεται να είναι προσοδοφόρα για κάποιους και δυσοίωνα για κάποιους άλλους. Επειδή υπάρχει ένα γενικό αρνητικό κλίμα, αυτό δεν πάει να πει πως δεν υπάρχουν κλάδοι και μεμονωμένες εταιρείες και αλυσίδες που θα επωφεληθούν των εξελίξεων. Το franchising σε γενικές γραμμές προσφέρει μια αδιάτρητη ασπίδα, η οποία όχι μόνο μπορεί να παρέχει προστασία σε περίοδο αντίξοων συνθηκών αλλά και ορισμένες φορές να εξασφαλίσει την ανάπτυξη και την κερδοφορία. Οι μεγάλες και οργανωμένες αλυσίδες διαθέτουν όλες τις κατάλληλες προδιαγραφές και κατ’ επέκταση προοπτικές για εξασφάλιση της απόδοσης επένδυσης και περαιτέρω ανάπτυξης, λόγω της γενικότερης πολιτικής και στρατηγικής τους που αφορά θέματα εμπορικής πολιτικής, την διαχείριση κινδύνου, δυναμικό marketing κ.α. Η Speedex, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ταχυμεταφοράς, εξυπηρετεί το ελληνικό κοινό τα τελευταία 22 χρόνια και δει με τεράστια επιτυχία. Ο κύριος Γεράσιμος Αγοράνος, Γενικός Διευθυντής της Speedex, είναι σήμερα μαζί μας για να μας διαφωτίσει σχετικά με τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις και να μας δώσει χρήσιμες πληροφορίες για την πορεία και την πολιτική της εταιρείας.
F.S.: Κύριε Αγοράνο, πείτε μας παρακαλούμε πόσο καιρό δραστηριοποιήστε στον χώρο των ταχυμεταφορών και πως θα χαρακτηρίζατε την πορεία του;
Γ.Α.: Η εταιρεία SPEEDEX ιδρύθηκε το 1986 την εποχή που οι εταιρείες ταχυμεταφορών έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην Ελλάδα. Η SPEEDEX ήταν από τις πρώτες οργανωμένες εταιρείες ταχυμεταφορών που δημιουργήθηκε για να προσφέρει εγγυημένες επείγουσες διακινήσεις σε επιχειρήσεις και ιδιώτες. Εκείνη την εποχή η διακίνηση αποστολών πανελλαδικά καλύπτονταν κατά βάση από το ελληνικό ταχυδρομείο, οπότε η ανάγκη των επιχειρήσεων για άμεση και ασφαλή διακίνηση των αποστολών τους ήταν έκδηλη. Αυτή την ανάγκη κάλυψε η SPEEDEX με την υπηρεσία μεταφοράς σημαντικών εγγράφων και δεμάτων στον προορισμό τους την επόμενη ημέρα, εξυπηρετώντας σταδιακά όλη την Ελλάδα. Στα επόμενα χρόνια οι εταιρείες ταχυμεταφοράς αξιοποίησαν τις νέες τεχνολογίες και ανέπτυξαν εξελιγμένες εφαρμογές παρακολούθησης των αποστολών. Η SPEEDEX, πρωτοπόρος στο τομέα των νέων τεχνολογιών στα μέσα της δεκαετίας του 1990 εφαρμόζει για πρώτη φορά το σύστημα ηλεκτρονικής ανίχνευσης (barcode) και εξελίσσει το μηχανογραφικό της σύστημα, ώστε να παρέχει άμεσα στους πελάτες της στοιχεία για την πορεία των αποστολών τους. Σήμερα, στην ελληνική αγορά ταχυμεταφορών δραστηριοποιούνται περισσότερες από 300 επιχειρήσεις με άδεια από την ΕΕΤΤ. Παρόλα αυτά, οι 5 μεγαλύτερες εταιρείες διακινούν περίπου το 80% των συνολικώς διακινούμενων ταχυδρομικών αντικειμένων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ. Η SPEEDEX, είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφοράς, με δίκτυο 190 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα. Ο κλάδος των ταχυμεταφορών εξακολουθεί να εμφανίζει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, διεισδύοντας και αποσπώντας μερίδια αγοράς από τους συναφείς κλάδους των ταχυδρομικών και μεταφορικών υπηρεσιών.
F.S.: H Speedex αναπτύχθηκε με franchising το 2004, μετά από 18 χρόνια σταθερής ανοδικής πορείας. Πιστεύετε πως ήταν η κατάλληλη στιγμή τότε;
Γ.Α.: Η εταιρεία μέχρι το 2003 λειτουργούσε με εταιρικά καταστήματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη και ένα δίκτυο αντιπροσώπων στην Περιφέρεια. Το 2004 αποφασίσαμε την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων με την μέθοδο franchise. Ανανεώσαμε την εταιρική εικόνα των καταστημάτων και θέσαμε νέες αυστηρές προδιαγραφές λειτουργίας τους. Πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός του επιχειρηματικού «δαιμονίου» του Έλληνα με την οργάνωση μιας μεγάλης εταιρείας φέρνει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η πορεία ανάπτυξης του Franchise της SPEEDEX επιβεβαίωσε στην πράξη τα παραπάνω.
«Η υποστήριξη που παρέχει η SPEEDEX στους συνεργάτες της είναι συνεχόμενη και σημαντική, με την μορφή της εκπαίδευσης, της διαφήμισης, της εμπορικής διαχείρισης»
F.S.: Με ποιους τρόπους επωφελήθηκε η Speedex από την εφαρμογή του συστήματος franchise;
Γ.Α.: Η εφαρμογή του συστήματος franchise συνέβαλε στην ταχύτατη ανάπτυξη του δικτύου της εταιρείας καθώς μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια λειτούργησαν 40 νέα καταστήματα franchise της SPEEDEX σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Περιφέρεια. Παράλληλα, το ενεργό ενδιαφέρον και η ενασχόληση του εκπαιδευμένου δικαιοδόχου ενισχύει την επαφή με τους πελάτες της εταιρείας βελτιώνοντας συνεχώς το επίπεδο εξυπηρέτησης τους. Η εμπειρία μας έδειξε ότι το franchise συνέβαλε στην ταχεία ανάπτυξη των πωλήσεων. Συνολικά η SPEEDEX απολαμβάνει ετήσια αύξηση των πωλήσεων της κατά 15%. Από την ανάπτυξη των πωλήσεων επωφελούνται ιδιαίτερα οι συνεργάτες μας που παρουσιάζουν ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων 35-40% κατά μέσο όρο ετησίως.
F.S.: Η πορεία της εταιρείας σας χαρακτηρίζεται από συνεχόμενη εξέλιξη, νέες συνεργασίες και πάνω από όλα την εφαρμογή νέων τεχνοτροπιών και τεχνολογιών. Ποια είναι τα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτή την επιχειρηματική πολιτική;
Γ.Α.: Πράγματι, η SPEEDEX διερευνά συνεχώς τις ανάγκες της αγοράς και προσαρμόζεται στις σύγχρονες επιχειρηματικές απαιτήσεις. Προς την κατεύθυνση αυτή, συνάψαμε πρόσφατα στρατηγική συνεργασία με τη UPS, τον Παγκόσμιο ηγέτη στην ταχυμεταφορά δεμάτων που προβλέπει τη διακίνηση των αποστολών εξωτερικού μέσω του οργανωμένου δικτύου της UPS και αντίστοιχα η UPS διακινεί τις αποστολές της που προορίζονται για όλη την ελληνική περιφέρεια μέσω του πανελλαδικού δικτύου της SPEEDEX. Παράλληλα, η SPEEDEX επενδύει στην εξέλιξη των υπηρεσιών της και εφαρμόζει πρωτοποριακές λύσεις, με σκοπό να εξυπηρετήσει με τις ιδιαίτερες ανάγκες των πελατών της.
F.S.: Ποιες αξίες θεωρεί η Speedex σημαντικές για την ανάπτυξή της και με ποιον τρόπο τις διασφαλίζει;
Γ.Α.: Η εταιρεία μας βασίζει τις διαδικασίες λειτουργίας της στην πελατοκεντρική φιλοσοφία. Εργαζόμαστε καθημερινά για να παραδώσουμε τις αποστολές των πελατών μας στον προορισμό τους μέσα στα χρονικά όρια που ορίζουν οι υπηρεσίες μας, πάντα με γνώμονα την ασφάλεια και τη συνέπεια. Η SPEEDEX έχει αναπτύξει και εφαρμόζει ένα Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO 9001:2000, το οποίο στηρίζεται στις εξής βασικές αρχές: εστίαση στον πελάτη, κατεύθυνση και ηγεσία από τη Διοίκηση, συμμετοχή όλων στην προσπάθεια συνεχούς βελτίωσης της απόδοσης, υιοθέτηση αποτελεσματικών τρόπων διαχείρισης των διεργασιών που εκτελούνται στην εταιρεία για την επίτευξη των αντικειμενικών της στόχων, ορθολογική λήψη αποφάσεων μέσω της αξιοποίησης αντιπροσωπευτικών δεδομένων όπως επίσης ανάπτυξη σχέσεων αμοιβαίου οφέλους με συνεργάτες και προμηθευτές.
F.S.: Τι είναι αυτό που προσέχετε σε έναν υποψήφιο franchisee;
Γ.Α.: Η SPEEDEX προχωρά στην προσεχτική επιλογή των συνεργατών της βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων. Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν ισχυρό επιχειρηματικό προφίλ και εμπορικές ικανότητες. Εμπειρία στον Εμπορικό Χώρο σε Στελεχιακή ή Επιχειρηματική βάση είναι επιθυμητή, αλλά όχι απαραίτητη. Επιπλέον βασικά χαρακτηριστικά των υποψηφίων δικαιοδόχων είναι να διακατέχονται από αξιοπιστία, φερεγγυότητα, φιλοδοξία και εργατικότητα αφού η προσωπική εργασία είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία και ανάπτυξη του καταστήματος. Οι υποψήφιοι franchisees θα πρέπει να δείξουν ενδιαφέρον για τον κλάδο των ταχυμεταφορών, το οποίο θα μετουσιωθεί σε γνώσεις, ύστερα από την παρακολούθηση του ολοκληρωμένου προγράμματος εκπαίδευσης που παρέχεται από την εταιρεία.
F.S.: Με ποιους τρόπους υποστηρίζει το δίκτυό σας τον υποψήφιο αλλά και υφιστάμενο franchisee; Ποια είναι η εκπαίδευση που παρέχετε;
Γ.Α.: Η SPEEDEX στηρίζει τον επενδυτή από το αρχικό στάδιο της προετοιμασίας του καταστήματος με την εκπόνηση οικονομικής μελέτης, το σχεδιασμό και τη διαμόρφωση του καταστήματος. Επιπλέον, με την έναρξη της λειτουργίας γίνεται μεταφορά σημαντικού ήδη υπάρχοντος πελατολογίου και παρέχεται καθοδήγηση και πλήρης υποστήριξη σε θέματα εμπορικής διαχείρισης. Η εταιρεία μεριμνά για την εκπαίδευση του franchisee πάνω στις διαδικασίες λειτουργίας του καταστήματος και στο εξελιγμένο μηχανογραφικό σύστημα που στηρίζει τις λειτουργίες. Η εκπαίδευση πραγματοποιείται στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας από εξειδικευμένα στελέχη που διαθέτουν μακρά εμπειρία στο χώρο των ταχυμεταφορών. Η υποστήριξη μας όμως προς τον Franchisee δεν σταματά με την ολοκλήρωση του προγράμματος εκπαίδευσης. Για τη διευκόλυνση του, παρέχουμε συνεχή υποστήριξη σε back office διαδικασίες, που αφορούν την καθημερινή λειτουργία του καταστήματος. Τέλος, η εταιρεία υποστηρίζει επικοινωνιακά τους συνεργάτες της με την προβολή των υπηρεσιών της και του δικτύου εξυπηρέτησης μέσα από το ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαφήμισης και τις προωθητικές ενέργειες (Bellow-the-Line activities).
F.S.: Ποια είναι η πιο συχνή παγίδα στην οποία μπορεί να πέσει ένας νέος επιχειρηματίας δικαιοδόχος στον χώρο του franchising;
Γ.Α.: Σημαντικά στοιχεία που πρέπει να εξετάσει κάθε υποψήφιος δικαιοδόχος είναι η αναγνωρισιμότητα του brand name του δικαιοπάροχου, η οργάνωση του, καθώς και η ύπαρξη ικανοποιημένων franchisee στο δίκτυο του. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να είναι έτοιμος να ακολουθήσει το σύστημα λειτουργίας του δικαιοπάροχου, να διαθέτει το απαιτούμενο κεφάλαιο επένδυσης για το στήσιμο του καταστήματος και το κεφάλαιο κίνησης που απαιτείται για το πρώτο διάστημα λειτουργίας του.
F.S.: Πιστεύετε πως ο χώρος των ταχυμεταφορών θα επηρεαστεί από τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις;
Γ.Α.: Η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρεάζει όλους τους κλάδους και δεν μπορεί φυσικά να εξαιρεθεί ο κλάδος των ταχυμεταφορών. Το μεγαλύτερο κομμάτι του κύκλου εργασιών μας προέρχεται από την εξυπηρέτηση των αναγκών ταχυμεταφοράς εγγράφων και δεμάτων επιχειρήσεων όλων των τομέων της οικονομίας. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης τους θα έχει ως φυσικό επακόλουθο την επιβράδυνση της ανάπτυξης και του κλάδου των ταχυμεταφορών. Σημαντικό είναι ότι δεν υπάρχει εξάρτηση από έναν συγκεκριμένο κλάδο της οικονομίας που μπορεί να πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση. Ως εκ τούτου η τυχόν επιβράδυνση της ανάπτυξης του κλάδου μας θα συμβαδίσει με την επιβράδυνση του συνόλου της οικονομίας. Η έκταση αλλά και η χρονική διάρκεια της σημερινής οικονομικής κρίσης δεν μπορούν ακόμα να εκτιμηθούν. Από την άλλη πλευρά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε οικονομική κρίση επιφέρει ένα είδος «κάθαρσης» στον κόσμο των επιχειρήσεων. Ο πελάτης περισσότερο συνειδητοποιημένος και προσεκτικός αναζητεί από τους προμηθευτές το προϊόν με τον καλύτερο συνδυασμό ποιότητας/τιμής. Η SPEEDEX με την τεχνογνωσία των 22 χρόνων παρουσίας της, την τεχνοκρατική διοίκηση, την οργανωτική και τεχνολογική υποδομή της έχει όλες τις προδιαγραφές για να εξέλθει ωφελημένη από αυτήν την κρίση.
F.S.: Σε ποια θέση οραματίζεστε την Speedex στο μέλλον και ποιες οι βλέψεις σας για ανάπτυξη στο εξωτερικό;
Γ.Α.: Στρατηγικός στόχος της SPEEDEX είναι να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες ταχυμεταφορών. Με τον τρόπο αυτό διαθέτουμε ικανοποιημένους πελάτες που μας τιμούν με τη συνεργασία τους και μας δίνουν συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Στα σχέδια μας συμπεριλαμβάνεται η ανάπτυξη μας στις Βαλκανικές χώρες και την Κύπρο, κάτι που προκύπτει ως ανάγκη από μεγάλη μερίδα πελατών μας που δραστηριοποιούνται ήδη εκεί.

Δημοφιλεις αναρτησεις