ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 11/03/08


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το τελευταίο διάστημα ως εργαζόμενοι στις ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφοράς και ταχυδρόμησης έχουμε νοιώσει στο πετσί μας τα αποτελέσματα από τον ανταγωνισμό της ευρύτερης αγοράς και ειδικότερα της απελευθέρωση στην ταχυδρομική αγορά.
Η ACS, ως πρώτη και μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου έβαλε τις «βάσεις» στο franchise. Αφού έπεισε «πρωτοπορώντας» ότι δεν χρειάζονται courier υπαλλήλους οι courier εταιρείες έφτασε στα τέλη του καλοκαιριού σε απολύσεις 10 συναδέλφων μας με την πρόφαση της … μείωσης των εργασιών της! Επιλέγει την διαδρομή των δικαστηρίων στην λογική: «διαφωνείς; Κάνε μου μήνυση». Εξαντλεί τα όρια και τα περιθώρια με εκβιασμούς για αλλαγές ωραρίων βάζοντας το δίλημμα: «αν θες δουλεία τι 08:00 – 16:00 τι 23:00 – 07:00 ».
Η Γενική Ταχυδρομική στο ίδιο διάστημα αν και επέκτεινε τα ωράρια λειτουργίας των καταστημάτων της δεν πραγματοποίησε της απαραίτητες προσλήψεις για την κάλυψη αυτής της επέκτασης. Ως αποτέλεσμα αυτής της τακτικής της παρατηρούμε την εντατικοποίηση στην εργασία και την παραβίαση του ωραρίου πολλών συναδέλφων. Για την κάλυψη του επιπλέον χρόνου και την αμοιβή του όλοι γνωρίζουμε ποιες είναι οι πρακτικές. Βάζοντας το δίλημμα: «αν θες δουλειά εγώ έτσι σε χρειάζομαι».
Στην SPEEDEX επίσης, από το περασμένο καλοκαίρι κατά τα πρότυπα των προηγουμένων αναφερόμενων εταιρειών και με την πρόφαση τον ανταγωνισμό προχώρησε κατά γράμμα στην συνταγή της ισοπέδωσης των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων της μέσω της «franchise» πρακτικής. Το δίλημμα που βάζει η εταιρεία στους συναδέλφους με απλά λόγια είναι : « θες δουλειά ή την αποζημίωση σου;»
Στην Interattica μετά την εξαγορά της από τα Γαλλικά Ταχυδρομεία η συνταγή για την ανάπτυξη καταστημάτων «franchise» αποτέλεσε κλασική πεπατημένη. Για να επιβεβαιωθεί δε η ευρωπαϊκή πλέον καταγωγής της σχεδιάζει την επέκταση του μενού σε: εργασία με το κομμάτι, ωρομίσθια αμοιβή, bonus και άλλα ευρωπαϊκού τύπου φρούτα. Βάζοντας το δίλημμα : « δεν σε φτάνουν όσα παίρνεις; θες περισσότερα ; εντάξει αλλά χωρίς κατοχύρωση» Προφανώς ως μικρότερη εταιρεία για την ανάπτυξη της επιλέγει να ρισκάρει περισσότερα ειδικά σε ζητήματα εργασιακών κεκτημένων.
Οι παραπάνω εταιρείες και όχι μόνο αυτές προέκυψαν στην χώρα μας την τελευταία 30ετία βάση οργανωμένου σχεδίου. Θεσμικό πλαίσιο που νομιμοποίησε την ύπαρξη τους προέκυψε μόλις το 1998. Για 20 χρόνια λειτούργησαν με την ανοχή των πάσης κατεύθυνσης υπευθύνων των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Πρόφαση και δικαιολογία ήταν τα οφέλη που θα έφερναν οι συνθήκες «υγιούς» ανταγωνισμού της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Στόχος η ιδιωτικοποίηση του κρατικού χαρακτήρα οργανισμού ΕΛ.ΤΑ. Ιδιωτικοποίηση όμως με όρους που βολεύουν μόνο τους ιδιώτες επιχειρηματίες. Franchise σημαίνει ιδιωτικοποίηση της ιδιωτικοποίησης. Δηλαδή οφέλη χωρίς υποχρεώσεις. Δηλαδή εργασία χωρίς δικαιώματα ή στην καλύτερη περίπτωση με διακοπτόμενα δικαιώματα. Με άλλα λόγια οι εργοδότες και τα αφεντικά ξέρουν καλά τα συμφέροντα τους και ακόμη καλύτερα πώς να ξεφεύγουν από τις υποχρεώσεις τους, από τις κατακτήσεις μας.
Στην ίδια λογική και οι προτάσεις τους για το ασφαλιστικό. Όσα δηλαδή με αίμα και αγώνες κέρδισαν οι παππούδες και οι πατεράδες μας για τον εργαζόμενο κρίνουν οι εκφραστές των εργοδοτών πως ήρθε η ώρα να τα πάρουν πίσω. Για τους εργαζόμενους στον κλάδο μας αυτές τις μέρες τα προβλήματα φαντάζουν να είναι δύο κατευθύνσεων:
1) τα προβλήματα του κλάδου μας («franchise», ανειδίκευτη εργασία, βαρέα και ανθυγιεινά, χαμηλές αμοιβές, ελαστικό ωράριο, εντατικοποίηση, επαγγελματική ανασφάλεια κ.λ.π.)
2) τα μεγάλα και γενικά προβλήματα (αύξηση των ορίων ηλικίας στην συνταξιοδότηση, κατάργηση κλάδων και συρρίκνωση στα βαρέα και ανθυγιεινά, μείωση των συντάξεων, πλήρη κάλυψη των κλεφτών και λωποδυτών για την αρπαγή του ιδρώτα των πατεράδων μας και στο βάθος η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων)
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, η απάντηση και στις δύο κατευθύνσεις είναι μία : αγώνας και ξεκαθάρισμα των λογαριασμών και των δικαιωμάτων μας. Κάτω τα χέρια από τις κατακτήσεις. Περισσότερα δικαιώματα και δίκαιες λύσεις.
Για τον οδηγό δικύκλου, ποιοι και πως τολμούν να παρακρατούν ασφαλιστικές κρατήσεις από εργαζόμενους που δεν προλαβαίνουν να βγουν στην σύνταξη σ’ αυτό το επάγγελμα ;
ι
Για όλα τα διλήμματα εμείς απαντάμε Απλά, Ξεκάθαρα και Δυνατά :
Όλοι στο πεδίο του Άρεως, στο άγαλμα Αθηνάς, 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 10:30 π.μ.
Όλοι στη πλατεία Καραϊσκάκη, Ψαρών 2, στα γραφεία της Ο.Ι.Υ.Ε. 19 ΜΑΡΤΙΟΥ 10:00 π.μ.
· Κατοχύρωση της ειδικότητας οδηγού δικύκλου στα βαρέα και ανθυγιεινά.
· Μείωση και όχι αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.
· Αύξηση και όχι μείωση των συντάξεων.
· Κάτω τα χέρια από τις κατακτήσεις, 35ώρο και Αυξήσεις.
· Προσλήψεις χωρίς .
· Δήμευση της περιουσίας κάθε καταχραστή των ασφαλιστικών ταμείων μας.
Αθήνα 11 Μάρτη 2008 ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Δημοφιλεις αναρτησεις