Σωματείο Εργαζομένων Ταχυδρομικών

και Ταχυμεταφορικών Επιχειρήσεων Αττικής

 Γ’ Σεπτεμβρίου 48 β Αθήνα, 10433   
mailmailtosettea@yahoo.gr  
settea.blogspot.gr/ 
https://el-gr.facebook.com/ΣΕΤΤΕΑ 

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 28 ΝΟΕΜΒΡΗ

Συνάδελφοι-σσες,
Την Τετάρτη 28 Νοέμβρη συμμετέχουμε δυναμικά και ενεργά στην Πανελλαδική ΑΠΕΡΓΙΑ της ΓΣΕΕ με δράσεις και περιφρουρήσεις όπως σε όλους τους άλλους κλάδους και στον κλάδο της ταχυδρόμησης και ταχυμεταφοράς.
Διεκδικούμε:
Συλλογικές Συμβάσεις παντού.  Μετά την επαναφορά των αρχών της ευνοϊκότερης ρύθμισης και της επεκτασιμότητας των συλλογικών συμβάσεων πιέζουμε για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης σε όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου και οργανώνουμε τον αγώνα για την επαναφορά της κλαδικής σύμβασης στο επάγγελμα. Μόνο η κλαδική σ.σ.ε. μπορεί να σταματήσει την ασυδοσία και την καταπάτηση των εργασιακών συνθηκών στα πρακτορεία – franchise και στους εργολάβους βάζοντας κανόνες και όρους εργασίας.
Σταθερή 5ημερη και πλήρη εργασία για όλους, τέλος στις πλαστές ελαστικές εργασιακές σχέσεις μερικής απασχόλησης.  Ο κλάδος μας δεν είναι εποχιακός. Την τελευταία δεκαετία, γενικά οι εργοδότες αλλά ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις του κλάδου μας, εκμεταλλεύτηκαν την κρίση που έπλασε η ντόπια και η διεθνή εργοδοσία για να ανατρέψουν κάθε κανόνα στην εργασία.  Ανταγωνίζονται στην εκμετάλλευση της εργασίας ελαχιστοποιώντας τα κόστη αυξάνοντας τα κέρδη τους, αδίστακτα και απροκάλυπτα πλέον. «Παλεύουν» να καταργήσουν ως βασικό δικαίωμα μας την σταθερή εργασία. Αυτοί που δημιούργησαν τα μεγάλα ποσοστά ανεργίας, έρχονται σήμερα να πιέσουν για εντατικοποίηση εκμεταλλευόμενοι τον φόβο της. Χρησιμοποιούν συχνά πιέσεις για απλήρωτη υπερεργασία αδήλωτες και υποπληρωμένες υπερωρίες, πλαστή μερική απασχόληση και τελικά για «μαύρη εργασία». Όταν στις «λύσεις» αυτές προσφεύγουν κερδοφόρες επιχειρήσεις αλλά και πρωτοπόρες κλάδων όπως η SPEEDEX  και η ACS, τότε αποκαλύπτεται το «σχέδιο» τους: ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΓΙΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ. Στην ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ η αύξηση 8% να υπογραφεί και με συλλογική σύμβαση (πάγιο αίτημα των συναδέλφων)και δεν χωρούν άλλες δικαιολογίες πλέον. 
Αύξηση του κατώτατου μισθού τώρα.  Έστω και με υπουργική απόφαση, είναι κρίσιμο σήμερα να αυξηθεί ο κατώτατος μισθός. Ας μην κρύβεται πίσω από τα θεσμικά η ΓΣΕΕ. Ο ρόλος του συνδικαλισμού είναι η προώθηση των συμφερόντων των εργαζομένων. Πρώτο βήμα η καθολική αύξηση του κατώτατου μισθού (έστω και με υπουργική απόφαση), το Δεύτερο βήμα να σχεδιάσει και να μας πει η ΓΣΕΕ, αν κατανοεί το ρόλο της στη σημερινή περίσταση.
Αυξήσεις σε όλους τους ισχύοντες μισθούς. Τα επιχειρήματα περί αποπληθωρισμού είναι πλαστά και η θεωρεία ότι «η λιτότητα θα μας σώσει» επίπλαστη. Οι πολιτικοί πρεσβευτές αυτής της θεωρίας αποδομούνται καθημερινά. Πληρωνόμαστε πολύ λιγότερα από όσα παράγουμε. Στους βωμούς της ανάπτυξης που σχεδιάζουν, δεν θα θυσιαστούμε εμείς. Η αναδιανομή των υπερκερδών τους είναι η βιώσιμη και δίκαιη λύση. Αύξηση όλων των μισθών ανάλογη και με την πραγματική ακρίβεια που καθορίζουν τα μεγάλα συμφέροντα στην πραγματική ζωή μας.
Ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις.  Δεν φτάνει η αύξηση των μισθών με υπουργικές αποφάσεις. Δεν είναι ο ρόλος της ΓΣΕΕ να γκρινιάζει στις κυβερνήσεις για αλλαγή του θεσμικού πλαισίου. Με αγώνες κατακτήθηκαν οι θεσμικές διαδικασίες, με αγώνες θα ξανακερδηθούν. Οι συλλογικές συμβάσεις ασφαλώς και αφορούν την πάλη των εργαζομένων και των φορέων τους.

Στηρίζουμε την υπογραφή επιχειρησιακών συμβάσεων σε όλες τις κεντρικές εταιρείες του κλάδου ταχυδρόμησης και ταχυμεταφοράς και  απαιτούμε άμεσα την υπογραφή μιας ενιαίας Κλαδικής σύμβασης για:
·         Να καθοριστούν δίκαια οι όροι αμοιβών και συνθηκών εργασίας στον κλάδο. Αναγνώριση των βασικών ειδικοτήτων των εργαζομένων του κλάδου και καθορισμός αμοιβής ανεξαρτήτως εταιρείας.
·         Κατάργηση της μαύρης και υπερωριακής απασχόλησης και απομόνωση των «μαύρων» στελεχών που προσπαθούν να την επιβάλουν για την αποφυγή προσλήψεων.
·         Καθιέρωση ρήτρας ευθύνης των κεντρικών εταιρειών για την διασφάλιση των βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα πρακτορεία όπως σε περιπτώσεις που αδυνατεί ο πράκτορας εργοδότης τους, όπως οι ασφαλιστικές εισφορές και οι αποζημιώσεις σε περίπτωση απόλυσης ή πτώχευσης του πράκτορα.  
·         35ωρο - 5ήμερο - 7ωρο χωρίς μειώσεις των μισθών στον κλάδο ταχυδρόμησης και ταχυμεταφοράς λόγο της μεγάλης εισαγωγής τεχνολογίας.
·         Να ενταχθούν στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα οι ειδικότητες των οδηγών δικύκλου, αυτοκινήτου και διαλογέων – συσκευαστών βάσει των πραγματικών συνθηκών εργασίας.
·         Τήρηση των βιβλίων ατυχημάτων και διαδικασιών πρόληψης τους από όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου και υποχρέωση ενημέρωσης των συνδικαλιστικών οργάνων.
·         Συμμετοχή κατά κύριο λόγο των επιχειρήσεων στα έξοδα επαγγελματικού εξοπλισμού προστασίας για οδηγούς δικύκλου, αυτοκινήτου και διαλογείς – συσκευαστές και σημαντική μείωση του φορολογικού κόστους των ειδών προστασίας και στην χώρα μας.
·         Ανανέωση του στόλου οχημάτων με μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης.

Τα περιθώρια που έχουν οι επιχειρηματίες των μικρών τοπικών καταστημάτων πιέζονται και καθορίζονται από τις κεντρικές εταιρείες. Μόνο οι εργαζόμενοι μπορούμε να αλλάξουμε τα σχέδια των κεντρικών για την εξαθλίωση του επαγγέλματος μας και μόνο με συγκροτημένο συνδικαλισμό και κλαδική συλλογική σύμβαση. 

Δημοφιλεις αναρτησεις