ΓΣεπτεμβρίου 48 β Αθήνα, 10433 settea.blogspot.gr/
mail:
mailtosettea@yahoo.gr https://el-gr.facebook.com/ΣΕΤΤΕΑ
Αθήνα 1 / 6 / 2019
Συναδέλφισσες, -οι,
Από τις 20 Μάη είναι σε εφαρμογή ο νόμος 4611/2019 ο οποίος προβλέπει, για όσους εργαζόμαστε ως οδηγοί δικύκλου (κουριερ) στον κλάδο ταχυδρόμησης ταχυμεταφοράς, ότι οι εργοδότες οφείλουν:
1. Να μας παρέχουν τα μέσα ατομικής προστασίας (Μ.Α.Π.) τα οποία είναι: το κράνος, το μπουφάν μηχανής, τα γάντια, τα αδιάβροχα, ανακλαστικό γιλέκο.
2. Σε όσους εργαζόμενους χρησιμοποιούν μηχανάκι δικής τους ιδιοκτησίας, ο εργοδότης οφείλει να τους πληρώνει 15% επί του κατώτατου βασικού μισθού για την χρήση και την συντήρηση δικύκλου. Σήμερα ο κατώτατος μισθός είναι 650 € άρα και το ποσό είναι 97 €, θα πρέπει να αναφέρεται στο εξοφλητικό ξεχωριστά από τον μισθό ως πρόσθετη παροχή και ως αποζημίωση δεν πρέπει να έχει κρατήσεις.
3. Οι πινακίδες των δικύκλων θα πρέπει να δηλώνονται στο σύστημα «Εργάνη» του υπ. Εργασίας, είτε είναι ιδιοκτησία του εργαζόμενου είτε είναι ιδιοκτησία του εργοδότη.
4. Πλέον όλοι οι εργαζόμενοι μπορούμε να βλέπουμε τα βασικά στοιχεία της ατομικής σύμβασης μας όπως τις ημέρες και το ωράριο εργασίας, το ύψος μισθού και όλους τους όρους εργασίας όπως τα έχει δηλώσει ο εργοδότης στο σύστημα «Εργάνη».
5. Τέλος άλλαξε ο νόμος για την απόλυση και πλέον θα πρέπει να είναι αιτιολογημένη από τον εργοδότη για κάθε εργαζόμενο.

Συναδέλφισσες-φοι, τα μέτρα που αφορούν την προστασία των οδηγών δικύκλου ήταν μέρος των αιτημάτων που κατέθεσε το σωματείο μας στο υπουργείο Εργασίας. Η νομοθέτησή τους είναι αποτέλεσμα της δράσης μας στον κλάδο ταχυμεταφοράς – ταχυδρόμησης όπως και αντίστοιχα του συνδικαλιστικού κινήματος στον κλάδο του επισιτισμού (ντελίβερι).
Για την εφαρμογή αυτών των μέτρων, στην περίπτωση που δεν τηρούνται, χρειάζεται συντονισμός και μαζική δράση. Πρώτο βήμα είναι να μας ενημερώνεται, με την δική σας συμμετοχή βοηθάτε το σωματείο να συντονίσει τις κατάλληλες δράσεις. Ασφαλώς μπορούν να γίνουν επώνυμες και ανώνυμες καταγγελίες και στο τηλέφωνο 15512 του υπουργείου Εργασίας.

Σήμερα είναι βέβαιο πως μπορούμε να τα καταφέρουμε. Με αποφασιστικότητα, ενωμένοι, τόσο θεσμικά όσο και αγωνιστικά. Τα νικηφόρα αποτελέσματα στον κλάδο πληθαίνουν όταν συνάδελφοι εγκαταλείπουν την ατομικότητα και έρχονται στον συνδικαλισμό.
Παράδειγμα οι συνάδελφοι που εργάζονταν στα ΕΛΤΑ μέσω της εργολαβικής εταιρίας skycom. Όταν διεκδίκησαν τριετίες με την καταβολή της αύξησης του κατώτατου μισθού ουσιαστικά απολύθηκαν. Με την στάση αγώνα που ανέπτυξαν δίπλα στους συνδικαλιστές και στο σωματείο, πετύχαμε την άμεση επαναπρόσληψη τους αλλά και την εφαρμογή του νόμου που αφορά την αύξηση του μισθού τους με τριετίες.
Επίσης οι συνάδελφοι που εργάζονται στην ΕΛΤΑ COURIER, εργολαβικοί για άλλη εταιρεία, κατάφεραν μαζί με το σωματείο να αλλάξουν τις συμβάσεις εργασίας από μηνιαίες σε τρίμηνες και να οριοθετήσουν το ωράριο, τον τόπο εργασίας, τις ειδικότητές τους και τις υποχρεώσεις τους. Οι αρχικές τους συμβάσεις ήταν μηνιαίες χωρίς σαφήνεια για τόπο, χρόνο, αντικείμενο εργασίας και καταπατούσαν δυσανάλογα τα δικαιώματα του εργαζόμενου με υπερβολικές υποχρεώσεις.

Για να γίνουν αυτές οι καταγγελίες των συναδέλφων και να έχουν νικηφόρο αποτέλεσμα, καθοριστικό ρόλο έπαιξε η στάση εργασίας και ο αποκλεισμός στα ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ κουριερ στις 11 Απρίλη 2019 που πραγματοποίησε το ΣΕΤΤΕΑ.

Είναι σαφές ότι ο αγώνας μας πρέπει να δώσει λύσεις και σε άλλα ζητήματα.
Θεσμοθέτηση συνευθύνης των μητρικών εταιριών για τους εργαζόμενους στα franchise πρακτορεία τους.
Περιορισμός και σταδιακή κατάργηση της ενοικιαζόμενης εργασίας στον κλάδο.
Υπογραφή ενιαίας κλαδικής σύμβασης όλων των ειδικοτήτων στο επάγγελμα ΤΑΧΥΔΡΟΜΗΣΗΣ – ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑΣ.

Τίποτα δεν χαρίζεται στους εργαζόμενους, θεσμικά και αγωνιστικά κατακτούμε τα δικαιώματα μας.

Αγωνιστικά το Δ.Σ. του Σ.Ε.Τ.Τ.Ε.Α.

Δημοφιλεις αναρτησεις