Γ’ Σεπτεμβρίου 48 β Αθήνα, 10433    settea.blogspot.gr/




                                 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ                                

Η κρίση του 2009 στήθηκε από την ίδια την άρχουσα τάξη και τα κέντρα εξουσίας της, με στόχο την αναχαίτιση των κεκτημένων των λαών και του κόσμου της εργασίας. Στην χώρα μας τότε αξιοποιήθηκε ένας διαχωρισμός για την εργασία που οι ίδιοι κύκλοι είχαν ήδη παλιότερα δημιουργήσει: Η εργασία στον Δημόσιο και η εργασία στον Ιδιωτικό τομέα. Ο διαχωρισμός αυτός ξεκίνησε στα μεταπολεμικά χρόνια, συνεχίστηκε και εντάθηκε στην μεταπολίτευση και το 2009 έφτασε να αναφερθεί ως βασικός κατηγορούμενος – υπαίτιος για την οικονομική κρίση. Η παλιά φουρνιά της εναλλασσόμενης νεοφιλελεύθερης εξουσίας μας χρέωσε ωμά: «μαζί τα φάγαμε». Λίγο νωρίτερα βέβαια οι ίδιοι είχαν ήδη φροντίσει να νομοθετήσουν όλες τις ελαστικές μορφές εργασίας και το πλήρες ξεχείλωμα των εργασιακών. Επέλεξαν τα χρόνια της φρενίτιδας, οργανώνοντας την επιστροφή της Ολυμπιάδας στην Ελλάδα, γιατί γνώριζαν πως τέτοιοι νόμοι τότε θα περνούσαν απαρατήρητοι και εν ολίγοις εύκολα.
Έτσι μεθοδευμένα, «νεότεροι φιλελεύθεροι» πήραν την σκυτάλη το 2012 και με νόμους Λοβέρδων έστρωσαν τον δρόμο για την δημιουργία νέων Διαχωρισμών της εργασίας. Ως λύσεις ανάγκης, δήθεν περιστασιακά και τάχα για την αντιμετώπιση της ανεργίας, με «παγώματα» και καταργήσεις εργασιακών δικαιωμάτων διαχώρισαν σε:
παλιούς και οι νέους εργαζόμενους,
αορίστου και ορισμένου χρόνου εργαζόμενους,
απευθείας στον εργοδότη εργαζόμενους και μέσω εργολάβου ενοικιαζόμενους εργαζόμενους,
οι παλιοί με 10 χρόνια παγωμένους στοιχειώδης μισθούς έως 1000€ και οι νέοι με δείγμα μισθού-πείνας έως 540€ διαχωρισμοί που εντατικά και παράλληλα εφαρμόστηκαν και στον Δημόσιο αλλά και στον Ιδιωτικό τομέα.

Σήμερα με την επαναφορά των νέο - φιλελεύθερων στην κυβέρνηση της χώρας, το σχέδιο τους είναι να καθιερώσουν ως κανονικότητα όσα πριν λίγα χρόνια μας παρουσίασαν ως «λύση ανάγκης».

Η συνολική πορεία του επαγγέλματος ταχυδρόμησης – ταχυμεταφοράς και οι παρεμβάσεις στον κλάδο είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο πλαστά είναι τα επιχειρήματα τους και πόσο δόλιοι οι σκοποί τους.

Στα τελευταία 20 χρόνια υπήρξε διαρκής προσπάθεια συρρίκνωσης των ΕΛ.ΤΑ. για την μεγέθυνση των ιδιωτικών εταιρειών ώστε να δημιουργηθεί υποτίθεται υγιής ανταγωνισμός στο επάγγελμα. Με ημιτελής θεσμικές, νομοθετικές και άλλες παρεμβάσεις, οι κυβερνήσεις από 1998 έως και το 2014 έδωσαν την δυνατότητα να αναπτυχθεί ο ιδιωτικός τομέας αλλά χωρίς κανόνες και σοβαρότητα. Οι θεσμικές προβλέψεις ήταν τόσο χαλαρές που για την διευκόλυνση των ιδιωτικών εταιρειών επέτρεψαν ακόμη και την αχαλίνωτη ιδιωτικοποίηση του ιδιωτικού τομέα με την μέθοδο franchise (πρακτορεία «ελεύθεροι» συνεργάτες). Ιδιαίτερα μετά το 2005 πολλές περιπτώσεις πρακτόρων ανοιγο-κλείνοντας πρακτορεία και αλλάζοντας ονοματεπώνυμα μπροστινών αχυράνθρωπων, φόρεσαν πολλά και μεγάλα φέσια στα δημόσια και ασφαλιστικά ταμεία όπως και στην ευρύτερη αγορά και κοινωνία. Το συνολικό κόστος αυτών των χρεών είναι πραγματικά σοβαρό μέγεθος αλλά ποτέ δεν μας το έχει παρουσιάσει η «αρμόδια εποπτεύουσα ανεξάρτητη Αρχή» Ε.Ε.Τ.Τ.. Δεν γνωρίζουμε αν έστω εσωτερικά έχουν ενημερωθεί ποτέ τα οικονομικά υπουργεία και αρχές της χωράς. Αν όχι, πραγματικά δημιουργείται απορία. Γιατί;
Γιατί δόθηκαν και δίνονται  επαγγελματικές άδειες σε «επιχειρηματίες» με τόσο ορθάνοιχτες τις δυνατότητες κομπίνας; Πως παραμένουν σήμερα διάτρητες οι διαδικασίες ελέγχου της επαγγελματικής δραστηριότητας παρά την τεράστια εφαρμογή τεχνολογίας που πλέον υπάρχει;     
Οι πολιτικές ηγεσίες της χώρας και οι δημόσιες Αρχές προώθησαν την είσοδο του ιδιωτικού τομέα στο επάγγελμα για να ωφεληθεί υποτίθεται η κοινωνία από την δημιουργία ανταγωνισμού. Όμως έως σήμερα όχι μόνο δεν διασφάλισαν την αθέμιτη λειτουργία των ιδιωτικών εταιρειών στην ταχυδρόμηση και κυρίως την διόγκωση χρεών προς ασφαλιστικά ταμεία αλλά και εφορία αλλά φρόντισαν να τσακίσουν τον κερδοφόρο δημόσιου χαρακτήρα ταχυδρομικό οργανισμό των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ αρχικά με την απόσχιση του ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟΥ προς ιδιωτική Τράπεζα. Στην συνέχεια με άλλες τεχνικές όπως η χρόνια καθυστέρηση είσπραξης χρεών προς τα ΕΛ.ΤΑ. και βέβαια η μετατροπή των προσλήψεων σχεδόν απολύτως σε «εποχικές» (λες και τα ΕΛΤΑ ήταν τουριστική επιχείρηση) και αργότερα σε «εργολαβικές» συχνά μερικής απασχόλησης ακόμα και διάρκειας ενός μήνα, προφανώς για να συνηθίσουν όλοι ότι το μαγαζί διαλύεται και να μην αποτελεί καν είδηση όταν συμβεί.
Σε όλη την διάρκεια της κρίσης όμως, συνολικά το επάγγελμα είχε συνεχή ανοδική οικονομική πορεία, συχνά σημαντικής αύξησης. Μάλιστα μέσα στην κρίση για πρώτη φορά εμφανίστηκαν κινήσεις σημαντικών επενδύσεων στον ιδιωτικό τομέα, αρκετές από αυτές είναι και σε πλήρη εξέλιξη σήμερα.
Δεν αυξήθηκαν όμως ανάλογα ούτε οι μισθοί, ούτε συνολικά οι θέσεις εργασίας αλλά ούτε και βελτιώθηκαν οι όροι εργασίας! Αντίθετα αυξήθηκε η μαύρη και ανασφάλιστη εργασία στον ιδιωτικό τομέα με άλλοθι την ανασφαλή εργασία που καθιέρωσαν στα ΕΛ.ΤΑ. και στο δημόσιο τομέα με τις πλαστές ορισμένου χρόνου προσλήψεις αλλά και την ενοικιαζόμενη εργασία μέσω εργολάβων.
Η προηγούμενη κυβέρνηση προσπάθησε να αλλάξει την κακή πορεία αλλά δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει. Νομοθέτησε την επιδότηση των ΕΛ.ΤΑ. για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας που εσκεμμένα καθυστερούσε, κατάφερε να εισπραχθούν αρκετά ποσά από αυτό το δικαίωμα και από άλλα χρέη προς τα ΕΛ.ΤΑ. αλλά δεν πρόλαβε να προχωρήσει σε άλλα επίσης σημαντικά θέματα. Οι νεοφιλελεύθεροι σχεδιαστές της διάλυσης του Δημόσιου Ταχυδρομείου είχαν φορτώσει σε εργολάβους το ρόλο του προσωπικού. Η κακή πρακτική ανάθεσης έργου σε εργολάβους δυστυχώς δεν σταμάτησε και έτσι το τακτικό προσωπικό αποσκελετώθηκε αριθμητικά και ποιοτικά σε ένα επάγγελμα που οι εργαζόμενοι είναι το σημαντικότερο στοιχείο του!

Η σημερινή νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη όλο το κακό παρελθόν που σχεδίασαν οι ίδιοι και οι πρόγονοι τους αλλά και τις παραλείψεις της προηγούμενης διοίκησης του Οργανισμού, σήμερα έρχεται αποφασισμένη να ενταφιάσει τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΑ !! αβέβαιο το μέλλον και για την ΕΛ.ΤΑ courier.

Από 18/1/2020 η εφημερίδα Καθημερινή μας ενημερώνει για τις τελευταίες «συμβουλές διάσωσης» ειρωνικά: …«η διοίκηση της επιχείρησης θα πρέπει να επιτύχει τρεις στόχους για τη διάσωσή της.
πρώτον, να χρηματοδοτήσει το γενναίο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, δεύτερον, να αποπληρώσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τρίτους, και τρίτον, να αποκτήσει ένα ικανοποιητικό κεφάλαιο κίνησης που θα κρατήσει την εταιρεία χωρίς τον κίνδυνο στάσης πληρωμών για μια περίοδο που εκτιμάται σε περίπου 12 μήνες.» …
Αλλά και για αυτονόητα! σήμερα ζητήματα: ….«Το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου φυσικά θα συνοδευθεί με αλλαγή των εργασιακών σχέσεων και δραστική τροποποίηση της υφιστάμενης Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Η νέα ΕΣΣΕ θα έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα από τη σημερινή, καθώς τα τελευταία τουλάχιστον 20 χρόνια, οι όποιες μεταβολές σημειώνονταν σε αυτή, ήταν πάντοτε προς όφελος των εργαζομένων.»…  σε επόμενα τεύχη μάλλον θα μας ενημερώσει αναλυτικότερα για τους νέους όρους της ε.σ.σ.ε. στα ΕΛ.ΤΑ., ποια ακριβώς αλλαγή θα γίνει στις εργασιακές σχέσεις και ποια θα είναι τα οφέλη για την επιχείρηση επιτέλους αυτήν την φορά!

Στα ΕΛ.ΤΑ. ήδη αναγγέλθηκε η κατάργηση της υπηρεσίας παράδοσης αποστολών επόμενης ημέρας!
Στα ΕΛ.ΤΑ. ήδη ανακοινώθηκαν και οι πρώτες μαζικές (ουσιαστικά) απολύσεις. Περίπου 250 νέοι συνάδελφοι μέσω εργολάβων ενοικιαζόμενοι διώχνονται από τα ήδη αποδυναμωμένα υποκαταστημάτων της ΕΛ.ΤΑ στο Νομό Θεσσαλονίκης! Επίσης φημολογείται ακόμα και το κλείσιμο αρκετών υποκαταστημάτων της ΕΛ.ΤΑ στο Νομό αλλά και αλλού και εν τέλη ουσιαστικά η απόλυση και άλλων συναδέλφων!

Μετά από αρκετά χρόνια και πολλές μεθοδεύσεις διαίρεσης και διαχωρισμού της εργασίας είναι η ώρα να απαντήσουμε οι εργαζόμενοι τι πρέπει να αλλάξει στα εργασιακά. Σήμερα λοιπόν σε συνθήκες τεχνολογικής έκρηξης και της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης η νεοφιλελεύθερη πολιτική ξανάρχεται και με κόλπα και τεχνάσματα προσπαθεί να μας διασπάσει και τελικά να μας αποπροσανατολίσει σε έναν αχαλίνωτο ατομικισμό μακριά από τις σοβαρές λύσεις στα εργασιακά προβλήματα. Προφανώς νομίζει πως σήμερα μας αρκεί το 8ωρο που δόθηκε το 1886 στο Σικάγο και ήρθε στην χώρα μας με αίμα και αγώνες το 1925.
Σήμερα είναι η ώρα να παλέψουμε για σοβαρές, συνολικές και ολοκληρωμένες λύσεις.

ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΘΕΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΚΛΑΔΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ ΑΠΟ ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΣΕ ΙΣΟΧΡΟΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Δημοφιλεις αναρτησεις