ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ

ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΑΘΗΝΑ 16-1-2023

Διανύσαμε μια περίοδο στην οποία, εν μέσω υγειονομικής κρίσης λόγο covid, οι εργοδότες στον κλάδο μας επιχείρησαν να περιορίσουν περαιτέρω τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Με την χρήση ταξί και τουριστικών βαν, αλλά και μέσα από πλατφόρμες, εταιρίες διαμεσολάβησης μεταφοράς αγαθών και εταιρίες διαμεσολάβησης ταχυμεταφορικού έργου προσπάθησαν να διαμορφώσουν ένα νέο τοπίο συνθηκών εργασίας με χειρότερους όρους για τους εργαζόμενους. Να δημιουργήσουν έναν κλάδο όπου στα κέντρα διαλογής και στα καταστήματα θα προσελκύουν όποιον έχει όχημα να έρθει να εργαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας. Χωρίς ειδικότητα, χωρίς συμβάσεις χωρίς δικαιώματα.

Ο ν.4611 που ψηφίστηκε τον Μάη του 2019, με σημαντική συμβολή του ΣΕΤΤΕΑ, ήρθε να ορίσει αποζημίωση για την χρήση δικύκλου όταν αυτό είναι του εργαζόμενου. Όρισε επίσης με σαφήνεια ότι υπάρχει ο οδηγός δικύκλου στον κλάδο ταχυμεταφοράς ταχυδρόμησης και ο οδηγός δικύκλου στον κλάδο επισιτισμού ντελιβερι.

Είναι βέβαιο ότι βολεύει τους εργοδότες η λογική να μην υπάρχουν σαφώς ορισμένες ειδικότητες.

Σήμερα λοιπόν και ενάντια στον μετασχηματισμό του κλάδου μας, είναι αναγκαίο να αναδείξουμε να διασφαλίσουμε αλλά και να απαιτήσουμε την πιστοποίηση και επαγγελματική κατοχύρωση των ειδικοτήτων του κλάδου μας καθώς επίσης και βαρέα ένσημα για τους διαλογείς συσκευαστές τους οδηγούς δικύκλου και τους οδηγούς αυτοκινήτου.

Συνοδοιπόρος των εργοδοτών στην καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων η σημερινή κυβέρνηση. Η αντιδημοκρατική της κατρακύλα η οποία έγινε νόμος περί συναθροίσεων το 2020, συνεχίστηκε με τον κατάπτυστο νόμο Χατζηδάκη το 2021 που συρρικνώνει περαιτέρω τα εργατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, λειτουργώντας ως προστάτης των εργοδοτών απέναντι στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων. Έφτασε στο σημείο να κάνει προσαγωγές στη ΓΑΔΑ, σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που αφορούσαν απολύσεις εργαζομένων. 

Το προηγούμενο διάστημα φρόντισε να αποσαθρώσει το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, ώστε να αισθάνονται οι εργοδότες πιο ασφαλείς, όταν καταπατούν το όποιο εργατικό δίκαιο έχει απομείνει.

Η κατάργηση του βάσιμου λόγου απόλυσης ήταν αυτό που ώθησε τους εργοδότες να προβαίνουν σε άδικες και αδικαιολόγητες απολύσεις , αυτό ακριβώς εκμεταλλεύτηκε και η Γενική Ταχυδρομική στις απολύσεις από το καλοκαίρι του 2019 .

Οι αποφάσεις του δικαστηρίου δικαίωσαν όσους από τους απολυμένους προσέφυγαν δικαστικά με την συνδρομή του επιχειρησιακού σωματείου Γεν. Ταχυδρομικής, και έχουν συμβάλει σημαντικά ώστε να σπάσει η τρομοκράτηση που προσπάθησε να περάσει η εταιρία. Σημαντικά έχουν συμβάλει τόσο η κινητοποίηση του ΣΕΤΤΕΑ στο κέντρο διαλογής της Γενικής Ταχυδρομικής τον Δεκέμβρη του 2019 όσο και οι κινητοποιήσεις του ΣΕΓΕΤΑ το καλοκαίρι του 2020.

Στον υπόλοιπο κλάδο βλέπουμε στα franchise της Σπηντεξ και της ΑCS αλλά και στις υπόλοιπες εταιρείες, οι εργαζόμενοι, και ειδικά εν μέσω πανδημίας, να δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας. Ανύπαρκτα μέτρα για την πανδημία, απλήρωτα Σάββατα και υπερωρίες. Οι μητρικές, εκμεταλλευόμενες την κατάργηση του νόμου περί συνευθύνης των μητρικών εταιριών, δηλώνουν αναρμόδιες.

Στη μητρική Σπηντεξ οι εργολαβίες τείνουν να γίνουν καθεστώς, στη μητρική ΑCS η ορισμένου χρόνου εργασία και η μερική απασχόληση είναι πλέον κανόνας. Εργολαβοποίηση της εργασίας στα ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ ταχυμεταφορές, και στην Σκρουτζ με μηνιαίες συμβάσεις χωρίς δικαιώματα όπως επίσης και σε τμήματα της DHL.

Συχνή πρακτική των εταιριών του κλάδου η συνεχή αλλαγή της ιδιοκτησίας ενός καταστήματος franchise με μοναδικό σκοπό, εκ μέρους τους, τις μειώσεις μισθών, το φέσωμα των εργαζομένων με αρκετά μηνιάτικα, το να χαθούν αποζημιώσεις και χρόνια υπηρεσίας καθώς επίσης δώρα και άδειες. Εδώ φαίνεται και ο λόγος που η σημερινή κυβέρνηση κατήργησε τον νόμο για την συνευθύνη των μητρικών εταιριών.

Σε αρκετές περιπτώσεις όπως στα καταστήματα Περιστερίου, του Χαϊδαρίου, του Γαλατσίου και Αγ. Μελετίου της Γεν. Ταχυδρομικής και με την συνδρομή του ΣΕΓΕΤΑ καταφέραμε να διασφαλίσουμε την συνέχεια της εργασίας των εργαζόμενων χωρίς να χαθούν δικαιώματα.

Περιπτώσεις όπως το κατάστημα της ACS Κηφισιάς πριν 2 χρόνια όπου χάθηκαν προϋπηρεσίες ή το κατάστημα Σπήντεξ Πατησίων που έκλεισε, με τους εργαζόμενους να χάνουν τις θέσεις εργασίας. Η πρακτική να λειτουργούν τα καταστήματα με εναλλαγή εργολάβων και τελικά να ξανανοίγουν απαλλαγμένα από την υποχρέωση αναγνώρισης προϋπηρεσιών πρέπει να σταματήσει.

Τελευταία περίπτωση αλλαγής ιδιοκτησίας είναι αυτή που εξελίσσεται στο κατάστημα ACS Αμαρουσίου όπου προς το παρόν δεν υπάρχουν χρωστούμενοι μισθοί, αλλά οι εργαζόμενοι είναι εν αναμονή του νέου πράκτορα ο οποίος θα αναλάβει προς το τέλος του μήνα. Αναμένουμε τις νέες συμβάσεις εργασίας όπου πρέπει να υπάρχει αναγνώρισης της συνέχειας της εργασίας, χωρίς απώλεια εργασιακών δικαιωμάτων.

Τα παραπάνω δεν εμπόδισαν την ACS να συγκαταλέγεται στα διαμάντια των ελληνικών επιχειρήσεων για το 2022, μιας και η συνευθύνη των μητρικών εταιριών έχει πάει περίπατο. Όπως δεν έχει σημασία για τα «διαμάντια» ότι εργαζόμενη του καταστήματος ACS Κυψέλης έχει κάνει καταγγελία στην επιθεώρηση εργασίας για εργασιακό μπούλινγκ που υφίσταται, για απλήρωτες υπερωρίες αλλά και για παράνομη παρακράτηση χρημάτων από τον πράκτορα λόγω δήθεν λαθών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι ποινές/πρόστιμα που χρεώνει η μητρική εταιρεία στον πράκτορα –βάσει της μεταξύ τους συμφωνίας – ο πράκτορας τα μετακυλύει στους εργαζόμενους, και τα αφαιρεί από τις αποδοχές τους. Ο συγκεκριμένος πράκτορας έχοντας πάνω από ένα κατάστημα franchise της ACS χρησιμοποιεί διαφορετικό ΑΦΜ για το καθένα εμφανιζόμενος ως άλλος εργοδότης. Ενώ η συνάδελφος δούλευε σε άλλο κατάστημα του για 6 μήνες, όταν την μετέφερε στην Κυψέλη την έβαλε να υπογράψει νέα σύμβαση, μην αναγνωρίζοντας την προϋπηρεσία.

Δύο χρόνια πανδημίας, δύο χρόνια τρελά κέρδη για τις ταχυμεταφορές με αύξηση τζίρου, καθαρών κερδών και διακινούμενου όγκου αποστολών. Επειδή τρώγοντας έρχεται η όρεξη, επιδοτήθηκαν και με κρατικό χρήμα μπαίνοντας στο ΚΑΔ των πληττομένων εταιριών λόγο πανδημίας.

Οι εταιρίες του κλάδου μας αρνούνται προσλήψεις με συμβάσεις αορίστου χρόνου, αρνούνται αυξήσεις σε μισθούς και βελτίωση των συνθηκών υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων παρά τα υπερκέρδη τους. Τα τελευταία χρόνια η ACS και η Σπηντεξ βάζουν όλο και μεγαλύτερες δυσκολίες στην υπογραφή των συλλογικών συμβάσεων με τα επιχειρησιακά σωματεία και η Γεν Ταχυδρομική βρίσκει προφάσεις να καθυστερεί την διαδικασία με το επιχειρησιακό σωματείο για την σύναψη σύμβασης εργασίας.

Την ίδια στιγμή οι αμοιβές που δίνονται σε όλο τον υπόλοιπο κλάδο, είναι στο ύψος του κατώτατου βασικού μισθού.

Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε 


ΚΛΑΔΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΡΑ

Όχι στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης.

Κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη

Επαναφορά του νόμου για τον βάσιμο λόγο απόλυσης και της συνευθύνης των μητρικών εταιριών έναντι των εργολάβων

Αορίστου χρόνου συμβάσεις σε όλο τον κλάδο για όλες τις ειδικότητες 

Βαρέα ένσημα για τους διαλογείς συσκευαστές τους οδηγούς δικύκλου και τους οδηγούς αυτοκινήτου


Σας Καλούμε

Στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση που θα γίνει

Αγ. Ιωάννη Ρέντη 43 και Αγ Άννης τκ 182 33

Κυριακή 22 Γενάρη 2023 και ώρα 11:00 πμ

Δημοφιλεις αναρτησεις